MOJ EDINSTVEN VPLIV
V tem zapisu bi želel deliti kaj sem se naučil na delavnici z naslovom Moj edinstven vpliv v poslu, pod vodstvom Uroša Ferlina, podjetje Fact d.o.o. Brezplačno, štiri ure trajajočo delavnico, je organiziral Podjetniški inkubator Bela krajina. Uroša Ferlina sicer poznam kot guruja na področju upravljanja s časom. In sedaj me je zanimalo kako lahko poiščemo svoj edinstven vpliv v podjetju.
V osnovi lahko rečem, da sem z delavnico res zadovoljen. Niti ne gre za neke konkretno nove informacije oziroma fakte. So pa le-ti zapakirani v nov kontekst oziroma, jih pogledamo iz druge perspektive. Predvsem pa nam je Uroš predstavil orodje za preverjanje edinstvenega vpliva v poslu. Na interaktivni delavnici smo obdelali štiri glavne teme:
- Vrline
- Vrednote
- Cilji
- Vizija
Proti koncu leta je smiselno, da prevetrimo te štiri glavne teme in v novo leto vstopimo z jasno strategijo uresničevnja našega edinstvenega vpliva v polsu.
Formula vplivanja
Formula vplivanja, je formula, ki opredeljuje štiri glavne parametre – definirajo naše delovanje oziroma edinstven vpliv v polsu. Glavni izziv ni samo razumevanje formule, ki jo je razvil Uroš Ferlin – pravi izziv je definicija parametrov. Da torej najdemo svoj največji potencial, največjo pomanjkljivost, svojo vrlino in vrednote. Če ne najdemo pravih vrednosti, ki resnično izražajo naše lastnosti, potem tudi edinstven vpliv v poslu ne bo optimalen oziroma usklajen z našim bistvom.
Formula vpliva:
Vpliv= (P1/P2 + V1) x V2
P1 – največji potencial
P2 – največja pomanjkljivost
V1 -Vrlina
V2 – vrednote
1. Vrline
Pametno je, da vemo katere so naše ključne vrline o katerih se sprašujemo z slednjim vprašanji:
1. Kaj me motivira?
2. Kaj mi gre najboljše?
3. Kaj delam najraje?
4. V čem imam največ znanja?
5. Kaj je moja skrita moč za možnost vplivanja?
6. Kaj je moj največji strah?
7. Kaj je moja največja pomanjkljivost?
Preko teh sedem vprašanj lahko bolje spoznamo in se lahko zavemo kaj nas motivira, da vemo kaj nam gre najboljše in po drugi strani, kaj delamo najraje. Seveda so tukaj tudi negativne lastnosti kot so naš največji strah in naša največja pomanjkljivost. V končni fazi, je to šopek pozitivnih in negativnih vrlin, ki sej jih moramo najprej zavedat in o njih razmišljat, ker ravno te nas definirajo v osebe kakršne smo. Šele ko jih zavedamo lahko začnemo z nadgradnjo in izboljšavami. Ego je lahko tukaj res velika ovira – predpostavka je, da smo sposobni pozabiti nanj.
2. Vrednote
Razmišljanje je o vrednotah me osebno vedno postavi pred linijo, kjer so na eni strani vrednote, ki si jih hočemo prilepit in na drugi strani tiste, ki pa naše prave osebne vrednote. Predlagam, da jih zapišemo na lističe in potem razvrstimo dokler se hierarhija ne ujema s tem kar čutimo, da je najbolj pomembna vrednota in tistimi manj pomembnimi.
Pravi izziv je tudi izbira vrednote, ki je tista najpomembnejša izmed vseh vseh naštetih osebnih vrednot. A ko nam jo uspe izluščit iz seznam, je občutek res dober – takrat lahko vidimo kaj v našem življenju odstopa od te najbolj pomembne osebne vrednote.
Primerjava osebnih vrednot in vrednot podjetja
Zanimiva je tudi primerjava med našimi osebnimi vrednotami in vrednotami podjetja. Spet tudi tukaj je pomembno, da vemo katere so tiste realne vrednote podjetja in ne tiste, ki jih imamo na spletni strani, slika v realnosti pa je povsem drugačna.
Preko primerjave vrednot podjetja in naših osebnih vrednot, lahko vidimo ali lahko v določenem podjetju dolgoročno izpolnjujemo svoje poslanstvo in uresničujemo svoj edinstven vpliv v poslu ali podjetju. Oziroma, vidimo lahko, kje so neskladja in tako lahko iščemo rešitve, da jih odpravimo ali vsaj zmanjšamo.
3. Cilji
Cilje členimo na tri dele, z vprašanji:
- Kaj
- Kako
- Zakaj
Ko zapisujemo cilje se torej sprašujemo kaj je cilj, kako ga lahko dosežemo in zakaj ga si ga želimo. Smiselno, je da jih zabeležimo čim več – tako lahko treniramo svoje možgane in pogledamo globlje.
4. Vizija
Vizija je na vrsti zadnja, saj se tukaj ukvarjamo z vprašanji:
- Kaj verjameš?
- Kaj je tvoj razlog?
- Kaj je tvoj namen?
Če torej ne vemo kaj je naše vrline, če ne poznamo svojih vrednot in če ne vemo nimamo jasnih ciljev, bomo izredno težko zasnovali našo vizijo.
Sam razumem to kot možen psihološki trening.
Tri nivoji poslovne osebnosti
Tri nivoji poslovne osebnosti so posameznik, tim in podjetje – nivoji so med seboj povezani. Če te tri nivoji med seboj niso usklajeni, podjetje deluje manj verodostojno in zanesljivo. Tri nivoji poslovne osebnosti se kažejo kot usklajenost med tem, kar sporoča in počne predstavnik podjetja, oziroma direktor, med tem kar sporoča in počne ekipa oziroma zaposleni in med tem, kar hkrati sporoča in izvaja podjetje – osebnost podjetja.
Če torej pri določenem podjetju opazimo neskladje, dobimo različne informacije, občutimo dvojna merila, oziroma občutimo kakršnokoli neskladje med komunikacijo ideje in realizacijo, je podjetje neverodostojno.
Primer neverodostojnega podjetja:
Smo na primer podjetje, ki se ukvarja s prodajo prehranskih dopolnil. Zagovarjamo zdravo prehrano in vzpodbujamo športne aktivnosti. V tem primeru si res ne moremo privoščit, da ima direktor podjetja prekomerno težo in je strasten kadilec, zaposleni pa so šibkega zdravja in brez energije. Napaka je v tem primeru tudi to, da na primer poslovnim partnerjem na sestanku ponudimo sladke gazirane pijače in sladkarije.
Mislim, da je v tem primeru jasno vidno neskladje med marketinško komunikacijo ideje in manifestacijo le-te.
Za taka podjetja, ekipe in posameznike pravimo, da govorijo nekaj, delajo pa čisto nekaj drugega – neskladje med idejo in prakso. Seveda jim zato ne zaupamo, se z njimi ne poistovetimo in v končni fazi nočemo njihovih storitev ali produktov. Znanj je tudi pregovor “kovačeva kobila, je vedno bosa”, a danes je res težko strankam prodajat nekaj, kar še sami, v lastnem podjetju, nimamo urejeno.