Grajenje poslovnih odnosov in 7 načinov komuniciranja
Za grajenje poslovnih odnosov imamo 7 različnih načinov komunikacije:
- sms
- navadna pošta
- mreženja
- kavice
- kosila
- socialna omrežji
Vsi načini komunikacije nimajo enakega učinka.
Osebni stik je najboljši način komunikacije.
Komunikacija preko E-mail sporočil
E-mail ali je to dobre način za gradnjo odnosov? Ima dobre lastnosti, a kar se grajenja odnosov tiče ima elektronska pošta veliko težavo.
Vsebina mail-a ima lastno interpretacijo prejemnika, med tem ko v komunikaciji preko pogovora na sestanku lahko zadevo pravilni interpretiramo mi. Ker je lahko bralčeva interpretacija popolnoma napačno interpretacijo. Za reševanje problemov je bolj pametno, da osebno ali vsaj po telefonu uredimo morebitne reklamacije, spore in podobno. Seveda poleg klica ali obiska, pošljemo tudi mail.
Sam se dobro zavedam tega in zato sem zelo pozoren glede komunikacije preko e-maila, oziroma pisne komunikacije na splošno.
Pri komunikaciji z našimi naročniki v agenciji sem zato zelo natančne pri obrazložitvah, raje kakšno stvar obrazložim dvakrat in pripnem še dodatno slikovno gradivo. Stavki mora biti kratki in na nivoju razumevanja naročnika.
Na primeru besede “mačke”, lahko razložimo oziroma prikažemo, da si vsak po svoje razlaga besedo “mačka”. Če boste vprašali tri posameznike, bo imel vsak svojo asociacijo. Za vsakega posameznika določena beseda pomeni nekaj drugega. Kaj šele ko govorimo o daljših besedilih.
Določene principe komunikacije je možno uporabit tudi iz same logike interne komunikacije – moj zapis na to temo, lahko najdete tukaj.
Grajenje odnosov ob hrani
Hrana je dobre moment za grajenje odnosov. Ker imamo pozitivne asociacije glede na sam obred – kosila, večerje, srečevanje družine in prijateljev. Kar torej v osnovi pomeni, da povežemo pozitivne spomine, ki se prenesejo v grajenje odnosa.
Kaj je ljudem pomembno?
Družina, Znanje, Uspeh, Finančna neodvisnost, Ljubezen, Mir, Svoboda – stvari, ki so nam pomembne so vrednote.
Ljudje imamo različne vrednote. Razumevanje vrednot in spoštovanje različnih vrednot, nam pomaga pri grajenju odnosa.
Če se znamo pogovarjat z različnimi osebami o stvareh, ki so del njihovih vrednot, lahko gradimo dobre poslovne odnose.
Pri komunikaciji je pomembno, da ljudi poslušamo in prepoznavamo njihove vrednote.
Smučarji, ki ne znajo smučat. Ljudje, ki nosi modne znamke, če prav jim oblačila ne pristajajo. To so ljudje, ki jim je status izredno pomemben
Gradnja odnosov traja nekaj časa
Hitra gradnja odnosov, je posledica nekih pritiskov. In oseba na drugi strani to začuti.
Pozorni moramo biti tudi glede dolgoročnega ohranjanja odnosa. Gradnja kakovostnih odnosov traja 3-6 mesecev.
Gradnja odnosov in prodaja
Ko zgradimo odnos, se lahko potencialen naročnik odloči za nas, ker imamo zgrajen odnos in ne samo prodajamo. Oziroma nam bodo sporočili, da je na primer nekdo cenejši, ali da jim ponuja nekaj boljšega, novega, bolj primernega za njihove rešitve. Grajenje odnosov je lažje in cenejša, kot vedno znova iskat nove naročnike.
Pomembno je tudi grajenje informaciji. Količina komunikacije in informacij lahko pomaga pri prodaji. Če je kupec informiran, se lažje odloča, ker je seznanjen z vsebino oziroma produkti, ki jih ponujamo.